egentien jaar lang runt Esseline Dorrestijn De Plasmolense Hof, voordat zij begin 2020 eindelijk de kans krijgt het restaurant, liggend op een wondermooie plek waar drie provincies elkaar ontmoeten, te kopen. Een maand later gaat Nederland in de eerste lockdown… Maar ook dan kan de restauranthoudster vertrouwen op Blue Accountants | Adviseurs.
“Ik ben een gevoelsondernemer, heb altijd mijn vaste contactpersoon gevolgd en ben op die manier al heel lang klant bij Blue. Ik laat mijn gevoel spreken, ook bij het nemen van beslissingen. Leon van Gorp, financieel planner, is mijn vaste contactpersoon. Hij is heel rustig, bekijkt dingen van alle kanten, terwijl ik nogal kwikzilverachtig ben, overal snel doorheen wil. Leon heeft mij in het hele traject van taxatie, financiering en overname fantastisch begeleid.”
Vertrouwen
“Ik ben een creatieve ondernemer, die samen met een team iets moois wil neerzetten. Negen van de tien accountants zouden misschien, puur cijfermatig, vraagtekens zetten bij een dergelijk nieuw avontuur, maar bij Blue kent men mijn creatieve inslag. Zij weten dat ik er helemaal voor wil gaan en geven mij daarom juist dat vertrouwen.”
Harmoniemodel
Esseline vindt zichzelf geen ‘geldondernemer’. “Ik ben veel meer van het harmoniemodel: als mijn medewerkers fijn kunnen werken, dan heb ik het ook fijn. Ik wilde na de aankoop iedereen kunnen behouden. Leon weet dat en in die wetenschap zijn we de onderhandelingen ingegaan. Het voelde fijn om, net voordat mijn huurcontract afliep, het eens te kunnen worden en zo na negentien jaar echt mijn eigen restaurant te hebben.”
Werkvakantie
En toen kwam corona. “Het allereerste wat ik dacht: is dit nou wel zo handig geweest? Maar het had ook voordelen, want we hadden meteen een soort werkvakantie, waarin ik veel dingen op orde kon brengen. Toen er noodmaatregelen kwamen, heeft Blue ondersteuning geboden. Leon adviseerde me direct om gebruik te maken van uitstelregelingen die in het leven werden geroepen. Hij hamerde erop dat ik liquide zou blijven, nu we immers dicht waren. Een perfect advies.”
Diversiteit
“We hebben die periode óók gebruikt voor productontwikkeling. Al binnen een week na de afkondiging hadden we onze ‘knapzak’, een afhaalmenu, in elkaar gezet. Dat is nog steeds een groot succes, en we hebben nog meer afhaalopties gemaakt waarvoor onze gasten bij ons aan blijven kloppen. En als ik zelf eens bij Blue aanklop? Men is altijd bereikbaar en je krijgt een mens van vlees en bloed aan de lijn. Ze zijn accuraat en als het gaat om de loonadministratie, dan hoef ik geen dag te wachten. Men is breed deskundig: de diversiteit aan klanten vind ik een sterk teken!”
Meer klantverhalen
Ook deze klanten vertellen u meer over wat u van ons mag verwachten.